<$BlogRSDUrl$>

Wednesday, May 28, 2008

A colleague alerted me of an interesting article on Xi Jinping "inspecting" Olympic sites. Wen Jiabao has obviously gained a lot of popularity because of the earthquake, and his able assistant Li Keqiang also rubbed off some glory chairing various "emergency meetings." Xi Jinping is apparently fighting back by emphasizing the need to "grasp with two hands" to handle both earthquake relief and preparation for the Olympics. Xi Jinping of course is in charge of the Olympics. Last fall, when he first came to power, that portfolio probably looked very good. But now, all the glory is in disaster relief. Unfortunately for Xi Jinping, all the attention is on the earthquake, and will continue to stay on it for months to come.

习近平:做到支援抗震救灾同奥运筹办工作两手抓
2008年05月28日07:31 来源:人民网-《人民日报》

【字号 大 中 小】 打印 留言 论坛 网摘 手机点评 纠错 E-mail推荐:



  习近平在考察北京奥运场馆时强调

  以实际行动贯彻中央政治局会议精神 做到支援抗震救灾同奥运筹办工作两手抓


  中共中央政治局常委、国家副主席习近平,今天下午到北京市五棵松篮球馆、北京射击馆、北京大学体育馆等奥运场馆,实地考察北京奥运会、残奥会筹办工作情况,强调要以实际行动贯彻落实5月26日召开的中央政治局会议精神,坚持一手抓抗震救灾工作、一手抓奥运筹办工作,真正把北京奥运会、残奥会最后阶段的各项筹办工作落到实处。

  下午2时许,习近平在中共中央政治局委员、北京市委书记刘淇,中共中央政治局委员、国务委员刘延东,中共中央书记处书记、中央办公厅主任令计划,国家体育总局局长刘鹏,北京市市长郭金龙等陪同下,先后考察了三所体育场馆的建设、运行和管理情况。在考察过程中,习近平热情勉励各场馆运行团队工作人员和场馆志愿者,要进一步提高业务素质、管理能力和服务水平,并殷切期望正在场馆中抓紧训练的体育健儿刻苦训练、科学训练,争取在奥运会上取得好成绩。

  考察奥运场馆后,习近平一行来到北京奥运大厦,亲切看望奥组委中外工作人员,并听取了北京奥组委关于场馆建设与管理情况的汇报。习近平对北京奥运场馆的建设、运行和管理工作给予高度评价。他说,办好奥运会、残奥会,场馆建设是基础,场馆运行是关键,场馆管理是根本。他指出,北京奥运场馆建设坚持高起点、高标准,追求高水平、高质量,体现了“绿色奥运、科技奥运、人文奥运”理念,体现了精心设计、精心组织、精心施工,体现了我国工程技术人员和工程建设者的智慧和创造,并成功破解了许多技术难题,取得了多项自主创新成果,谱写了中国和世界奥运建筑史上的光辉篇章。他还指出,北京各奥运场馆都顺利通过了“好运北京”各项体育赛事的测试检验,有效地锻炼了场馆运行团队,提升了管理素质和管理水平,为举办一届有特色、高水平的奥运会打下了良好的组织基础和管理基础。

  习近平指出,奥运场馆是赛事运行和服务工作的主体,是联系国际体育组织的纽带。他要求北京奥组委和各奥运场馆抓紧奥运筹办阶段最后70多天的宝贵时间,以精益求精精神,进一步做好检验和检测工作。要更加注重各奥运竞赛场馆的功能完善和设施配套,更加注重提高各奥运场馆团队的管理能力和服务水平,更加注重对场馆比赛的周密安排和文明引导,确保各奥运场馆在赛事运行中安全顺畅、万无一失。

  习近平强调,世界人民普遍关注、全国人民期盼已久的北京奥运会、残奥会筹办工作已到了最后关键阶段。我们既要坚持抓好支援抗震救灾工作,又要坚持抓好奥运筹办工作,切实把人民群众在抗震救灾中迸发的万众一心、众志成城、重建家园的坚强决心,化作为进一步激发全国人民迎接奥运、支持奥运、奉献奥运的精神动力。真正做到支援抗震救灾工作同奥运筹办工作两手抓、两不误、两促进。(记者王镜宇)

Comments:
Not to mention the fact that with the recent visa mess, the government has managed to turn what should have been a banner year for China's international tourism sector into a complete disaster. I'm putting this one right at Xi's door, as it's clearly a top level decision.
 
Though I am glad this is turning into a bust of some sort, since housing this summer is pretty reasonable, which is good for me!
 
Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?